SZMJV Önkormányzatának SZMSZ-ről szóló 16/2024. (X.10.) önkormányzati rendelet alapján
létrehozott bizottság
A bizottság összetétele és feladatai:
Szociális és Lakás Bizottság létszáma: 9 fő
245/2024. (X.10.) Kgy.sz. határozat
ELNÖK:
Dr. Czeglédy Csaba, városi képviselő
TAGOK:
- Kelemen Krisztián, városi képviselő
- Lukács Dániel, városi képviselő
- Gálffy Áron, városi képviselő
- Ágh Ernő, városi képviselő
- Tóth Tamásné, nem képviselő tag
- Horváth Ferenc, nem képviselő tag
- Kádár Csaba, nem képviselő tag
- Horváth László, nem képviselő tag
FELADATOK:
A Szociális és Lakás Bizottság feladatkörében eljárva:
- kidolgozza a feladatkörébe tartozó önkormányzati rendelettervezeteket;
- elfogadja az önkormányzat kötelező feladatát képező szociális alapellátás koncepcióját;
- véleményezi, vagy kezdeményezi az önkormányzat fenntartásában működő szociális és gyermekjóléti intézmények és gazdasági társaságok alapítását, átszervezését vagy megszüntetését;
- javaslatot tesz a költségvetésről szóló rendeletben a szociális célokra meghatározott előirányzatok felhasználására és figyelemmel kíséri azok végrehajtását;
- együttműködik az egyházakkal, karitatív szervekkel és a szociális gondoskodás területén tevékenykedő társadalmi szervezetekkel;
- véleményezi a nem önkormányzati szervekkel kötendő szerződéses szociális ellátások tervezetét;
- javaslatokat tesz konkrét szociális jellegű helyi intézkedésekre;
- figyelemmel kíséri a városban a hátrányos helyzetben lévő néprétegek helyzetének, élet- és munkakörülményeinek alakulását;
- vizsgálja a veszélyeztetett kiskorúak helyzetét, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységet;
- figyelemmel kíséri az önkormányzat fenntartásában működő bölcsődék, szociális intézmények, gazdasági társaságok jogszabályszerű működését, szakmai munkáját, az önkormányzat határozatainak végrehajtását;
- jóváhagyja a bölcsődék nyári nyitvatartási rendjét;
- javaslatot tesz a szociális szférában kiírt pályázatokon való önkormányzati részvételre;
- közreműködik az önkormányzat nevében benyújtandó, a szociális és gyermekjóléti ágazatot érintő pályázatok elkészítésében és véleményezi azok tervezetét;
- a Közgyűlés, a bizottságok, a polgármester, az alpolgármesterek kezdeményezésére szakvéleményt nyilvánít a szociális kérdésekben,
- dönt a Minisztérium által évente kiirt „Bursa Hungarica” Felsőoktatási Önkormányzati ösztöndíj pályázathoz történő csatlakozásról;
- évente egy alkalommal a szociális helyzetük miatt rászoruló egyetemi és főiskolai hallgatók, valamint a szociális helyzetük miatt rászoruló, felsőoktatási intézménybe jelentkezni kívánó fiatalok részére kiírja a „Bursa Hungarica” Felsőoktatási Önkormányzati ösztöndíj pályázatot;
- elbírálja a „Bursa Hungarica” Felsőoktatási Önkormányzati ösztöndíj pályázatokat, és értesíti a pályázókat a pályázat eredményéről,
- figyelemmel kíséri az önkormányzat foglalkoztatáspolitikai céljainak megvalósulását;
- kapcsolatot tart a városban működő foglalkoztatással, munkahelyteremtéssel, és szakképzéssel foglalkozó szervekkel;
- a városban zajló beruházásokat, fejlesztéseket folyamatosan figyelemmel kíséri, eszközeivel támogatja a munkahelyteremtő beruházások megvalósulását;
- figyelemmel kíséri az önkormányzati jogalkotás, illetve döntéshozatal során a jogszabályban biztosított esélyegyenlőség alapvető követelményeinek biztosítását, szükség esetén véleményezi e szempontból az önkormányzat döntéseit;
- a döntésre hatáskörrel rendelkező bizottság jóváhagyása előtt véleményezi az önkormányzat által benyújtásra kerülő gyermekjóléti, szociális, foglalkoztatási, és esélyegyenlőségi európai uniós, és egyéb pályázatokat;
- részt vesz lakáspolitikai és lakásépítési programokkal kapcsolatos javaslatok kidolgozásában, ellenőrzi azok végrehajtását;
- kidolgozza az önkormányzat lakásgazdálkodásának koncepcióját;
- javaslatot tesz a bérlakás-privatizációból a Lakásalapba befolyó pénzeszközök felhasználására;
- előkészíti az önkormányzat lakásgazdálkodásáról szóló rendelettervezeteket;
- véleményt nyilvánít az önkormányzati bérlakásokat érintő kérdésekben;
- a Közgyűlés, a bizottságok, a polgármester, az alpolgármesterek és a tanácsnokok kezdeményezésére véleményt nyilvánít az önkormányzati bérlakásokat érintő kérdésekben;
- polgármesteri jóváhagyás előtt véleményezi az önkormányzat fenntartásában működő szociális és gyermekjóléti intézmények szervezeti és működési szabályzatát, házirendjét és szakmai programját, más alapdokumentumait;
- dönt a költségvetési rendeletben részére meghatározott szociális, gyermekjóléti kiadások, valamint önkormányzati bérlakások felújítását célzó előirányzatok felhasználásáról;
- elfogadja a szociális ellátásokról szóló beszámolót;
- elfogadja a gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatellátásról szóló beszámolót;
- jóváhagyja az önkormányzati tulajdonú lakások hasznosításáról szóló jelentést;
- jóváhagyja a Helyi Esélyegyenlőségi Programot;
- dönt a Közösségi Bérlakás-rendszerbe bevont ingatlan bérlőjének kijelöléséről.